
آموزش نرم افزار anydesk
آموزش نرم افزار anydesk + بخش اول
این آموزش در تاریخ ۱۳۹۸/۰۱/۳۱ به روز شده است
درباره نرم افزار AnyDesk
نرم افزار anydesk یکی از نرم افزارهای کم حجم و پرطرفدار کاربرانی است که مایلند از راه دور به سیستم های کامپیوتری متصل شده (البته با اجازه فرد میزبان) تا اهداف خود را که میتواند شامل آموزش ، تعمیرات ، ارائه خدمات پشتیبانی باشد را بر روی سیستم میزبان اعمال نمایند.
دسترسی هایی که بعد از اتصال از طریق نرم افزار anydesk میتوان داشت شامل کنترل موس – کیبورد سیستم فرد میزبان – ارسال و دریافت فایل – چت آنلاین و … می باشد.
در ادامه این آموزش به صورت کامل بخش ابتدایی نرم افزار و تنظیمات را توضیح خواهیم داد و در صورت نیاز به هرگونه پشتیبانی میتوانید از طریق پشتیبانی آنلاین ویا بخش تیکتینگ با کارشناسان ESTeam ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را مطرح نمایید.
بخش ابتدایی AnyDesk
۱- تب های فعال خود را میتوانید در این قسمت مشاهده کرده که با کلیک بر روی + میتوانید اتصال جدیدی را باز و به سیستم مورد نظر خود متصل شوید.
۲- با وارد نمودن شماره ای دی anydesk مورد نظر و زدن enter میتوانید ارتباط خود را به سیستم میزبان برقرار نمایید.
۳- این قسمت نشان دهنده اتصال و یا عدم اتصال شما به شبکه اینترنت می باشد.در صورت متصل بودن با فلش سبز و در صورت عدم اتصال با دایره زرد رنگ نشان داده می شود.
۴- همانند قسمت ۲ میتوانید در بخش Enter Remote Desk ID or Alias شماره ای دی مورد نظر را وارد کرده و با کلیک بر روی Connect به سیستم میزبان متصل شوید.
۵- در بخش This Desk ، میتوانید ای دی نرم افزار AnyDesk ، لینک ورود به بخش set password for unattended access ( که جهت تعیین رمز عبور برای افرادی که قصد دارند به سیستم شما متصل و نیازی به تایید شما نباشد به کار برده می شود که در بخش امنیت به صورت کامل در مورد آن صحبت خواهیم کرد) و به روز بودن و یا نبودن نرم افزار anydesk شما را نشان می دهد.
۶- در این قسمت آخرین سیستم هایی که به آن ها متصل شده اید را نمایش خواهد داد.
۷- Session history : این قسمت برای مشاهده ارتباطات اخیر شما می باشد.
۸- Address book : جهت مدیریت مخاطبین anydesk مورد استفاده قرار گرفته می شود که با غیر فعال نمودن این قسمت میتوانید دسترسی به سیستم خود را محدود نمایید.(این بخش برای افرادی می باشد که از نسخه های professional استفاده می کنند)
۹- General : جهت ورود به بخش های settings – address book – session recordings – change license key – help – about anydesk – exit میتوانید از طریق این میانبر اقدام نمایید.
Settings
-
User interface
Language : میتوانید زبان نرم افزار را انتخاب نمایید.
Miscellaneous : تنظیمات متفرقه نرم افزار را میتوانید از این طریق اعمال نمایید.
Show anydesk ID instead of Alias : نمایش ای دی AnyDesk به جای نام مستعار و یا همان username که در بخش privacy به آن اشاره خواهیم کرد.
Hide local task bar if Anydesk windows is maximized : مخفی کردن منوی خدمات ( نوار تنظیمات ) در زمانی که پنجره anydesk به صورت maximized می باشد.
On session close ask for comment : عدم نیاز به تایید در کامنت در زمان هایی که به سیستم مورد نظر متصل می باشید.
Open address book on startup : باز نمودن خودکار address book در زمان اجرای نرم افزار
Upon receipt of a chat message bring the accept window to the foreground : زمانی که یک پیام چت را دریافت می کنید ، نرم افزار آن را به پیش زمینه انتقال دهد.
Security
-
Interactive access – در این قسمت میتوانید تنظیمات مربوط به اتصالات را انجام دهید تا چه زمان هایی میتوانند افراد به سیستم شما متصل شوند.
Allow always : در تمام حالات امکان متصل شدن به سیستم شما امکان پذیر باشد حتی در صورت بسته بودن پنجره AnyDesk
Allow only if Anydesk window is open : تنها در زمانی که پنجره نرم افزار AnyDesk باز می باشد.
Disable : اتصال به سیستم شما مسدود باشد
-
Unattended access – در این قسمت میتوانید با تعیین رمز عبور و در اختیار گذاشتن آن به افرادی که قصد متصل شدن به سیستم شما را دارند ، دیگر نیاز به تایید شما جهت برقراری اتصال نباشد.
Enable unattended access : با انتخاب این گزینه ، میتوانید رمز عبور خود را انتخاب نمایید.
Allow other computers to save login information for this computer : با انتخاب این گزینه اطلاعات اتصال به سیستم شما بعد از متصل شدن توسط کاربر درون سیستم فردی که به سیستم شما متصل شده است ذخیره می شود.
Clear all tokens : با انتخاب این گزینه ، تمامی اطلاعات اتصال به سیستم شما در صورتی که بر روی سیستم افراد دیگر ذخیره شده باشد پاک خواهد شد.
-
Access control list – از طریق این بخش شما میتوانید اتصال به سیستم خود را تنها برای افرادی خاص محدود کرده تا دیگر افراد نتوانند به سیستم شما متصل شوند.
Restrict access to your device to the following desks : با فعال کردن این گزینه میتوانید AnyDesk ID افرادی را که مایلید تنها به سیستم شما متصل شوند را وارد نمایید.
-
Standard permissions of remote users
این تنظیمات بر روی افرادی که به سیستم شما متصل می شوند اعمال خواهد شد.
Hear my computer’s sound output : شنیدن صدای خروجی سیستم.
Control my computer’s keyboard and mouse : در دست گرفتن و کنترل کیبورد و موس سیستم بعد از اتصال.
Access my computer’s clipboard : دسترسی به بخش ذخیره clipboard ( اطلاعاتی که از طریق copy کردن ذخیره می شوند)
Access my computer’s clipboard to transfer files : دسترسی به بخش clipboard جهت انتقال فایل
Lock my computer’s keyboard and mouse : قفل کردن کیبورد و موس سیستم
Restart my computer : ریستارت کردن سیستم
Use the file manager : استفاد از file manager جهت انتقال و دریافت فایل
Lock desktop on session end : قفل صفحه در پایان اتصال
Request system information : درخواست اطلاعات سیستم
Print out my documents on their printer : توانایی پرینت گرفتن توسط خروجی پرینتر
Draw on computer’s screen : توانایی ترسیم شکل بر روی صفحه نمایش
Show a coloured mouse pointer when physical input is forbidden : نمایش دادن نشانه گر موس به صورت رنگی زمانی که ورودی های سیستم غیر فعال شده است.
-
Updates – در این بخش میتوانید تنظیمات مرتبط به بروزرسانی نرم افزار را اعمال نمایید.
Keep AnyDesk automatically up-to-date : نرم افزار به صورت خودکار به آخرین نسخه به روز رسانی شود.
Download updates and ask for installation : جدید ترین بروزرسانی ها را دریافت و برای نصب آن ها اجازه بگیرد
Disable auto-update : غیر فعال کردن بروزرسانی ها
Beta version : استفاده از نسخه های آزمایشی
-
Discovery – شفاف سازی
Search local network for other anydesk clients : جستجو برای پیدا کردن کاربران دیگر anydesk در شبکه
Exclude this device from discovery : این سیستم برای افرادهای دیگر قابل رویت نباشد.
Privacy
-
Username – تعیین نام کاربری جهت نمایش
Account username : استفاده از نام کاربری شما
Custom : انتخاب یک نام دیگر – که با انتخاب این گزینه ، میتوانید نام کاربری مورد نظر خود را وارد نمایید.
-
User image – تعیین تصویر جهت نمایش
Hide : بدون تصویر و مخفی نمودن آن
Account image : استفاده از تصویر حساب کاربری خود
Custom : انتخاب یک تصویر دلخواه
-
Desk preview – پیش نمایش
Deactivated : غیر فعال بودن
Account desktop wallpaper : استفاده از والپیپر صفحه حساب کاربری
Screenshot : استفاده از screenshot
عکس های انتخاب شده تنها در بخش های recent sessions و address book نمایش داده می شوند.
-
Screenshot path – مسیر ذخیره سازی screenshot ها
Automatically : ذخیره به صورت خودکار
Custom : ذخیره سازی در مسیر دلخواه
-
Chat log – ذخیره سازی مکالمات
Disabled : غیر فعال کردن
Default path : مسیر پیشفرض
Custom path : انتخاب یک مسیر دلخواه
Display
-
Quality – بخش تنظیمات کیفیت صدا و تصویر
Best audio and video quality : بهترین کیفیت صدا و تصویر
Balance between quality and reaction time : برقراری تناسب بین کیفیت و سرعت اینترنت جهت دریافت و ارسال تصاویر و صدا
Best reaction time : کاهش کیفیت صدا و تصویر و افزایش سرعت دریافت و ارسال تصاویر و صدا
-
Visual helpers – بخش تنظیمات بصری
Show remote cursor : نمایش نشانه گر موس سیستم میزبان
Follow remote cursor : حرکت موس به دنبال موس میزبان
Show move/size helper : نمایش سرعت و سایز فرد متصل شده
Transmit hotkeys : پشتیبانی از کلید های میانبر
-
View mode – تنظیمات نمایش
Orginal size : اندازه اصلی
Optimize display (shrink) : نمایش بهینه شده ( اندازه کوچک)
Optimize monitor usage (stretch) : بهینه سازی مصرف نمایشگر
Start new sessions in fullscreen mode : نمایش تمام صفحه در زمان شروع اتصال جدید
Use edge scrolling in orginal view mode : فعال کردن scroll در زمان اندازه اصلی
-
Hardware acceleration : این قسمت جهت تعیین خروجی مورد نظر می باشد.( جهت افزایش سرعت – کیفیت در میزان شفافیت تصاویر)
OpenGL , Direct3D , DirectDraw
Disable hardware acceleration : غیر فعال نمودن تنظیمات
Use fast 16 bit renderer ( decreases image quality) : استفاده از خروجی ۱۶bit – که با افت کیفیت تصاویر همراه می باشد.
-
Individual settings
Use default settings : استفاده از تنظیمات پیشفرض
Remember individual settings for each desk : اعمال تنظیمات خصوصی شده بر روی هر یک از اتصالات
Audio
-
Transmission : تنظیمات مرتبط به انتقال صدا زمانی که فردی به سیستم شما متصل می شود
disable , use standard device , transmit output of selected playback device , specify device
-
Output : تعیین خروجی صدا برای زمانی که به سیستم میزبان متصل شده اید.
disable , use standard device , specify device , exclusive audio playback
Connection
-
General
Allow direct connections : انتخاب پورت استفاده شده توسط نرم افزار
-
HTTP – Proxy
Never use a proxy server : عدم استفاده از proxy server در زمان استفاده از این نرم افزار
Try to detect proxy server : تلاش پیدا نمودن proxy server
Use a specific proxy server : استفاده از proxy server مورد نظر
Use proxy – authentication : در صورتی که تمایل به استفاده از proxy server مشخصی را دارید ، میتوانید اطلاعات username و password آن را در قسمت های مشخص شده وارد نمایید.
File transfer
Show parent folder in file list : نمایش نام پوشه منبع در لیست پوشه ها
Recording
Start session recording when a session starts : شروع فیلم برداری از صفحه بعد از اتصال به سیستم میزبان
Record incoming sessions : فیلم برداری از صفحه نمایش ، زمانی که به سیستم شما متصل شده اند.
Printer
- Outgoing print jobs : این بخش جهت ارسال درخواست پرینتر می باشد که جهت نصب درایور anydesk میتوانید بر روی install AnyDesk printer کلیک کنید.
- Incoming print jobs : این بخش مربوط به درخواست هایی است که به سیستم شما اعمال می شود.
Dismiss : نادیده گرفتن
Execute using the default printer : اجرا شدن توسط پرینتر پیشفرض
Execute using the following printer : اجرا توسط پرینتر انتخاب شده
License key
در این قسمت میتوایند لایسنس نرم افزار خود را وارد نمایید
About AnyDesk
اطلاعات شامل ورژن نرم افزار – بخش پشتیبانی ، لایسنس ، اطلاعات امنیتی نرم افزار را مشاهده نمایید.